Balıklı Mücver


Mücver tarifi vermişken benim çocuklara balık yedirmek için yaptığım balıklı mücveride hemen ardından eklemek istedim.Dönem dönem çocuklara balık yedirmek gerçekten zor oluyor.Özellikle benim çocuklarım bir yıl hemen tüm balıkları rahat rahat tüketirken bir diğer yıl o balığı görünce şeytan görmüş gibi kaçabiliyor.Bu durumlarda biraz üçkağıt yapmak kaçınılmaz oluyor tabii.Mücver malzemesi için evde ne sebze varsa ekleyebilirsiniz.

1 ad kabak
1 ad havuç
1 ad kereviz
az ıspanak
yeşil soğan
maydanoz
1 yumurta
1 su b.un
tuz,biber
ve balık

Balık fileto olursa işiniz daha kolaylaşır.Olmasada hamsi,istavrit,somon,mezgit,palamut,barbun ne olursa ayıklayıp kılçıklarından temizleyip robotta çekerek mücver malzemenize dahil edebilirsiniz.
Hamside ayıklanırmı diyebilir bir kısmınız.Evet ayıklanır özellikle karadenizli olanlar bilir hamsi pilavı hamsi kuşu yaparkende hamsi kılçıklarından ayıklanır.Uğraştırıcıda olsa mücver içinde ayıklanmış hamsi kullanabiliriz.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ben bu tarifi ton balıgıyla yapıyorum oda güzel oluyor ellerine saglık.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, balikli mücverin harika görünüyor, ama benim cocuklarda yemez.
Onlarin yüzünden bizde mahrum kalacak degiliz dimi, ellerine saglik,
Sevgilerimle...

İNCİ dedi ki...

Seninde kandilin mübarek olsun Mehtabım teşekkürler:))

anneminkizıyim dedi ki...

Canim anneler günün kutlu olsun,

sevgiler....

İNCİ dedi ki...

Çok teşekkürler cnm:)

anneminkizıyim dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Kurban Bayramın kutlu olsun... Tüm arkadaşların Kurban Bayramı?nı en içten dileklerimle kutlar, sağlık, başarı ve mutluluklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun!