Şeker Hamurlu Pastam



Pandispanyanın son hali...

Pandispanya fırında pişerken bu sırada kremayı hazırladım.Limon kabuğu rendesi ve vanilya ekledim.Sonrada margarin...Bu esnada oda hazır olmuş oldu ve soğumaya bıraktım.

Malzemeler:
Şeker hamuru
pandispanya
pasta kreması
ıslamak için süt yada şekerli su
Pandispanya için:
4 Adet Yumurta
4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
4 Türk Kahvesi Fincanı Un
2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
Yapılışı:
Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ekleyin ve çok az çırpın.· Toz malzemeleri eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk pişirin.45 dk dan sonra fırının kapağını açarak bıçak ile kekinizi kontrol edebilirsiniz.Bıçak kuru çıkıyorsa pişmiş demektir.
Pasta Kreması için:
2 yumurta
1/2 kg süt
1 yemek kaş.margarin
6 yemek kaş.şeker
4 yemek kaş.un
1/2 limon kabuğu rendesi
1 vanilya
Yapılışı:
Şeker,süt ve yumurtayı birlikte çırpın.Unuda ekleyin ve orta ateşte pişirin.Kıvamı koyulaşınca altını kapatın ve biraz soğuyunca limon kab.rendesi ile vanilyayı ekleyin.Az daha soğuyunca yağı ekleyin ve karıştırın.
Pastanın Yapılışı:
Pandispanyanızı bıçakla ortadan ikiye bölün yatay olarak.Süt yada şekerli su ile her iki kısmıda az ıslatın.Ara katına ve üzerine hazırladığınız kremayı döşeyin.İsterseniz meyvede ekleyebilirsiniz.
Şeker hamurunu merdane yardımı ile açın.Ben pembe hamuru açtım yüzeyini kapamak için.Açtığınız hamuru pastanızın üzerine döşeyin ve fazla kısımlarını bıçak ile kesin.Üst kısmını süslemek içinde diğer renk hamurlardan dilediğiniz gibi şekiller oluşturun.Ben minik pasta şekil kalıplarım vardı onları kullandım.Elimde sadece iki renk olduğu için iki renkten oluştu pastam.Elinizde sade beyaz renk varsa kako ile karıştırdığınızda kahverengi bir renk elde ediyorsunuz.Bilginize...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: