Aşure

Bu yıl yaptığım aşureyi resmetmemiştim.Şimdi kendimiz için tekrar yapıyorum onu ekleyeyim bari diye düşündüm.Eşim ve çocuklar aşureyi çok seviyor.Küçük kızımında ender yediği sağlıklı şeylerden biri olunca ki vitamin bombası gibi çocuklar için ideal bir yemek tekrar yapayım diye düşündüm.
Malzemeler:
2 su b.aşurelik buğday
1 su b.nohut
1 su b.kuru fasulye
5 su b.toz şeker
1/2 su b.prinç
1 su b.kuru üzüm
1 su b.küp doğr.kayısı
1 su b.doğranmış incir
1 portakal kabuğu rendesi
süsleme için:ceviz,fındık,fıstık,tarçın,nar,dut

Gülsuyuda giriyor ama biz sevmediğimiz için eklemedim.
Yapılışı:
Buğday fasulye ve nohutu geceden yıkayıp ıslatın.Buğdayı sıcak su ile ıslatın.
Buğdayı bol su ile iyice kaynatın.Kaynayınca köpüğünü alın ve yarım saat iyice pişirin.Fasulye ve nohutu süzüp ayrı ayrı haşlayın.Princi yıkayıp süzün ve pişen buğdaya ekleyin.Buğday iyice yumuşayıncaya kadar pişirin.Kısık ateşte ara ara karıştırarark normal tencerede 2,3 saat pişsin.Un çorbası kıvamına gelince şekeri nohutu ve fasulyeyi ekleyin.Portakal kabuğu rendesini ekleyin.Kuru üzüm ve kayısıları ekleyin.Birkaç taşım kaynatın ve ocaktan alın.İnciri ekleyin ve karıştırın.
İnciri önceden eklemiyoruz karartmasın diye.
Kaselere boşaltın ve dilediğiniz gibi süsleyin soğuyunca.
Ben süslemede dut ve hindistan cevizi kullanmadım bunu eve yaptığım için.Evde ne varsa o malzeme ile yaptım extra malzeme almadım yeniden.Siz dilerseniz malzemenizi daha bol tutabilirsiniz.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: