Hıngel(Boş Mantı)




Biz Sivaslılar mantıya aslında hıngel deriz.Ben içi boş olana yazdım ama aslında içlisinede kıymalı yada patatesli hıngel deriz iç malzemesine göre.
Katmeri yapmışken son bir yumaktanda çocuklara hıngel kesmek istedim.İçsiz olduğu için küçük kızım onu rahatlıkla yiyor.İçli olanı pek yemiyor nedense.Malzemeler normal mantı hamuru ile aynı(iç hariç).Ve katmer hamuru ilede.
Un,su ve tuz yeterli.Ben yumurtada katıyorum ama daha lezzetli ve vitaminli olsun diye.Hamurumuzu hazırlıyoruz(benim zaten vardı katmerden kalan)Oklava ile açıyoruz.Kalın bir hamur olacak ama katmer gibi ince olmayacak.Bir bıçak yardımı ile şerit halinde kesiyoruz ve şeritleri üst üste getirip yine bıçakla küçük kareler oluşturacak şekilde kesiyoruz.Kestiğimiz parçaları unluyoruz yapışmaması için.
Bir tencerede suyu kaynatıyoruz.Tuzunu atıyoruz karıştırıyoruz.Kaynayınca az sıvıyağ ekleyip hamur parçalarını atıyoruz içine.Karıştırıyoruz ve ara ara karıştırma işlemini tekrarlayarak pişiriyoruz.Hamurlar su üzerine çıkınca pişmiş demektir.Pişen hamurlara soğuk su ekleyip(diri olmaları için) hemen süzüyoruz.Üzerine sıvıyağ yada margarin tereyağı ne istersek eritiyoruz ve döküyoruz.Servise hazır afiyet olsun.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: