İçli Köfte






Daha evvel bizim yöreye ait olan içli köfte tarifini eklemiştim.Buda benim karşı komşumdan öğrendiğim güneydoğu yöresine özgü olan şekli.Orada bile her şehirde ölçüler farkediyor yada pişirme şekilleri.Buda çok güzel ama hazırlarken çiğ iç malzemenin kokusu beni az rahatsız etti.Yağlı kıymayı hiç sevmem ondan olsa gerek.Pişince tadı muhteşem oldu ama.İşte tarif,

Malzemeler:
Dış köftesi için;
1/2kilo ince bulgur
1/2 kilo orta boy bulgur
1/2 kilo yağsız kıyma
2 avuç un
2 yemek kaşığı biber salçası
Pulbibier ,tuz , kimyon
İç Malzemesi için;
1/2 kilo yağlı kıyma
3,4 adet kuru soğan
100 gram iri çekilmiş ceviz
1 paket margarin(ben yarım pk marg.azda sıvıyağ kullandım)
Tuz ,karabiber, nane, pulbiber, kimyon
1/2 demet maydonoz

Yapılışı:
Bulgur soğuk suyla kısır gibi az suyla ıslatılır, yarım saat bekler ilk önce salça ve baharatlarla bulgur yoğrulur sonra et ilave edilip eller soğuk su ile ıslatılıp yoğrulur, 2 avuç un ilave edilip tekrar yoğrulur.

Soğanlar küçük doğranır yada robottan geçirilir eritilmiş yağda kavrulur kıyma ilave edilir iyice kavrulur tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, nane ilave edilir, ateşten alınır maydonozu cevizi katılır soğutulup buzlukta donması beklenir. (ben maydanoz ve ceviz eklemedim çocuklar yemez diye)

Yoğurduğumuz bulgurlu , etli hamurdan yumurta kadar kopartılıp çok ince açılır iç malzemesi konulup kapatılır kaynayan tuzlu ve az limon sıkılmış suda 5 dakika limon sıkılmış suda haşlanır yada bol sıvıyağda kızartılır.Dilersenizde önce haşlayıp ardından biraz yağ ile fırında kızartabilirsiniz...

Bu arada olaki dış malzemeden artarsa onuda küçük toplar halinde yuvarlayıp buzluğa atabilirsiniz.Sonra çıkarır yuvalama olarak pişirir sarımsaklı yoğurtla yersiniz.Bu kez artmadı ama arttığı zamanlar hep öyle yaparım.
Köftelere oval şekil verme konusunda az daha geliştirmeliyim kendimi sanırım.Birde ince açma hususu buda el alışkanlığı istiyor:)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim içli köfteyi, enfes görünüyorlar.

Ellerine emeklerine sağlık..

İNCİ dedi ki...

Teşekkür ederim:)

yasemin dedi ki...

çiğköfteyi çok severim bende harika bir tat elinize sağlık:)

İNCİ dedi ki...

teşekkürler...