Beyaz Lahana Turşusu

Bu sene herşeyden az az yapıyorum kendime.Yaz sonu olduğum ameliyat ve iyileşme süreci falan derken bezelye ve fasulye hariç birçok sebze meyvenin zamanını kaçırmış oldum.Bari turşularım eksik olmasın diyerek koyuldum işe.
Orta boy bir beyaz lahanayı dış yapraklarından ayırdım.Koçanını kestim ve dışta kalan düz yaprak kısımlarını yemek yapmak üzere iyice ayıkladım.Kalan öbekli kısımları yıkayıp elimle iri iri doğradım.Geniş bir kapta kaya tuzu ile ovdum.Diğer bir kabada kaya tuzunu, sirkeyi koyup karıştırdım.Sarımsaklarımı soydum.
Cam kavanozuma(turşuluk plastik bidonda olur)lahanalarımı yavaş yavaş yerleştirdim.Ara ara sarımsak ekledim lahanaların arasına.İyice bastırıp kavanozun biraz daha fazla lahana almasını sağladım.En son üzerine tuzlu sirkeli suyu ilave ettim.Kavanoz su ile dolunca kapağını sıkıca kapattım.Dilerseniz evde varsa en üst kısma asma yaprağı döşeyebilirsiniz.Kırmızı pul biber seviyorsanız suyunun içine ekleyebilirsiniz.Ben biberi eklemeyi unutmuşum.Şimdi aklıma geldi yazarken.
Ölçüye gelirsek tahmini olarak ölçü verecek olursam orta boy bir lahanaya yarım pakete yakın kaya tuzu, 1-2 çay b.arası sirke, 3-4 baş sarımsak ekledim ben.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ben bayılırım buna:(
Bu sene yapamadım bakalım ne yapacağım:)))
Ellerine sağlık canım...

İNCİ dedi ki...

Bende çok severim Aslıcım.Sen ne yaparsan en güzelini yaparsın:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

işte favori turşum. doyamam yemeğe:)

ellerine sağlık canım, Rabbim ağız tadıyla yemeği nasip etsin..

İNCİ dedi ki...

Amin cnm teşekkürler:)