Çörek Gibi Poğaça


Aslında hemen hepimizin bildiği bir poğaça tarifi bu.Pazartesi günleri kızımın okul beslenmesinde hamur işi günü.Sıkıştığımda, farklı birşey yapmaya vaktim olmadığında hemen poğaça yapıveririm.Sıcacık mis gibi kokusunu duyunca oh iyiki yaptım derim hep.Eeeee hepsi okula gidecek değil kalanlar evde çayın yanında nevalelik olarak değerlendiriliyor bizzat şahsımca.Ondan sonra gelsin kilolar tabii.Neyse bu işide öğreniyorum herşeyi kararında bırakmak lazım nede olsa....
1,5 su b.ılık süt
1/2 su b.yoğurt
2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 pk kuru maya
1/2 su b.sıvıyağ
2 çorba k.tereyağı
aldığı kadar un
tuz,şeker
çörek otu
Hamuru yoğurun ve dinlenmeye bırakın.1saat sonra hamurdan ceviz iriliğinde parçalar alın ve merdane ile çok az açın.İçine harcınızı ekleyin ve kapatın.Üzerlerine susam yada çörek otu serpin üzerleri kızarana dek 180 c de pişirin.Afiyet olsun.
(İç harcında ben beyaz peynir,kıyılmış maydanoz ve evde kalan marketlerde satılan otlu peynirim vardı onu kullandım.)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh olsun canım mis gibi ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık bende epeydir hamur işi yapmıyordum ama kızım istiyor daha doğrusu hamurla oynamaya bayılıyor sabahtan beri başımın etini yedi kurabiye kalıplarının hepsini toplamuş kurabiye yapalım diye
bende bu malzemeye benzer poğaça hamuru yoğurdum bir parça verdim ona bir saattır masasında açıp açıp kalıplarla kesiyo dededide küçük bir merdane yapmıştı onunla açıyo kalıpla kesiyo
senin bu güzel poğaçaları görünce bende dilimi tutamadım yazdım bişiler kusuruma bakma canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

şimdi olsa sabah kahvaltısının yanına ne güzel giderdi:)

ellerine sağlık canım..

İNCİ dedi ki...

Teşekkürler Aslıcım:)

İNCİ dedi ki...

Aynı yöntemi bende deniyorum kızlar uzun süre oynuyorlar hem eğleniyorlar hem el becerileri gelişiyor, birde yaptıklarını yiyince değme keyiflerine..
Her zaman beklerim ne demek çok zevk aldım okurken:)

İNCİ dedi ki...

Bende çok seviyorum kahvaltıda hamur işini cnm sorma.Ya hamur işi ya sıcak birşeyler nefis oluyor sabah sabah çayla:)

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor cnm ellerine sağlık çay saatinde ne güzel olur
sevgiler