Zekam Senin Elinde Beni Doğru Besle


Yaklaşık bir haftadır pc bozuk ha bugün ha yarın derken tamir olup bana dönmesi tam bir haftamı aldı.O kadar alışmışızki teknolojiye...Yokluğunda sanki evden birisi gitmiş gibiydi.Hani ev ahalisinden biri uzaklara giderde ardından ev bomboş kalırya aynen öyle..Meğer ne görünmez bir dostmuş.Kimi zaman açıp iki satır
karaladığım gizli bir dost, kimi zaman merak ettiğim aklıma gelen herşeyi soracağım bir öğretmen, kimi zaman daha ilkokul çağındaki kızımın ödevlerinde tıkandığım zamanlarda(ne kadar kendime güvensemde bu konuda tıkandığım zamanlarda azımsanmayacak kadar çok itiraf edeyim) bana el uzatan bir yardımcı gibiydi.Gidince büyük bir eksiklik duyduk hepimiz.Neyseki geldi! Evet onsuzda yaşarız tabiki.Hastalık derecesinde bağımlılığımız yok ama doğru kullandığımız taktirde faydası o kadar fazlaki.Hakkını yemek olmaz....

Tarifler resimler birikti biraz ama bu akşam tarif eklemeyeceğim.Bu akşam elime geçen ve bir çırpıda okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Başlıktanda anlaşılacağı üzere kitabın adı ''Zekam Senin Elinde''
''Beni Doğru Besle''
PKU/Fenilketonüri hastalığı, bu hastalıkla doğmuş çocuklar,hastalığın nedenleri ve tedavi sürecinde dikkat edilecek şeyler hakkında ve erken teşhisin önemi vb bununla ilgili birçok şey hakkında hepimizin anlayacağı çok sade bir dille yazılmış bir kitap.Aynı zamanda bir roman tadında anlatılmış ve içinde hayaller, aşk, evlilik,aile üzerine bahsedilmiş satırlarla dolu. Yazarı Deniz Yılmaz Atakay...
PKU hastası bir kızı var yazarın.Bugüne kadar bu hastalık ve ailelerin bilinçlenmesi adına yaptığı tüm çalışmalara hayran kaldım.Herkesin , özelliklede anne olan herkesin okumasını tavsiye ediyorum.Bunun için çocuğumuzun PKU hastası olmasına gerek yok inanın.Özellikle sağlık konularında, heleki çocuklarımız mevzu bahis ise, toplum bilinci o kadar önemliki! Aynı şeyleri yaşasakta yaşamasakta, çocuk sahibi olsakta olmasakta bu ve benzeri konularda en azından bilinçlenmek adına gözümün gördüğü elimin uzandığı herşeyi okumaya çalışıyorum kendi adıma.Bu kitabıda bir annenin ağzından bir anne gözüyle okudum ben bu akşam.Şiddetle tavsiye ediyorum tabii konusunun önemi ve anlatımınında yalınlığına dayanarak.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: