Kahvaltıda Krep Var


Güzel bir pazar sabahından herkese merhaba!

Bugün hava çok güzel.Yazdan kalan son birkaç günü yaşamayı unutmuşta, şimdi farkına varıp yaşıyormuş gibi sanki bugün İstanbul. Hava güzel, evler aydınlık...Birde şu hastalıklar olmasa süper olacak.


Neyse konuyu hemen değiştiriyorum ve daha içimizi açacak konulara geliyorum hemen.Bugün ailece hep beraber kahvaltı yaptığımız tek gün bende kahvaltıya krep yapayım diye düşündüm.Yanınada mis gibi tereyağında eritilmiş peynir.Hımm nefis yemede yanında yat.Görüntü yağlı gibi ama yağını çok koymadım inanın.Eritme peynir zaten yağlı olduğu için çıkan peynirin kendi yağı daha çok.Tereyağının kokusu muhteşemdi.Kızkardeşimde bendeydi ve mutfaktan gelen tereyağı kokusunu duyunca yataktan hemen fırlayıp geldi.

Tereyağı konusunda şanslıyım.Kayınvalidem Trabzon'dan,annem Sivas'tan getirir tereyağını.Aradada dayımlar Kars'tan yine tereyağı ve kaşar gönderirler sağolsunlar.Bende bu durumdan nasibimi alıyorum tabii.Evimde halis muhlis tertemiz mis gibi tereyağım hiç eksik olmaz.Kimin yaptığı belli, içimize sine sine tüketiyoruz ara ara.

Peynirler tereyağında erirken....
Krep malzemeleri(sade krep)
3 su b.un
3 su b.süt(daha kıvamlı ve kalın olsun derseniz 2,5 su b.kullanın)
3 yumurta
1/2 çay b.sıvıyağ
tuz
1/2 çay k.kabartma tozu(dilerseniz)
Tüm malzemeyi karıştırın ve mikser yada çırpıcı ile iyice çırpın.Krep tavası yada geniş bir teflon tavada çok az yağ ekleyerek arkalı önlü kızartın.Bu hamur ölçüsü her zaman çok güzel olur.Denemenizi tavsiye ederim.Ben ince sevdiğim için sulu yapıyorum biraz ama dediğim gibi siz süt oranını azaltabilirsiniz.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım herşey harika gözüküyor...
Özellilede krep ve yanına tereyağında eritilimş peynir hımmm:)))
Ellerine sağlık mutlu haftalar.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım herşey harika gözüküyor...
Özellilede krep ve yanına tereyağında eritilimş peynir hımmm:)))
Ellerine sağlık mutlu haftalar.