Fındık Ezmeli Sarma(Hazır Baklavalık Yufkadan)










Uzun süredir diyet ve sağlıklı beslenme işini hayatıma geçirmeye başladığım için evdeki tüm lezzetli ve zararlı yiyecekler bitmiyordu.(Demekki eskiden hepsini mideye indiren benmişim hehe)Kalan fındık ezmelerini nasıl değerlendirsem diye düşünürken onları tatlı yaparsam çabuk tüketileceğini düşündüm.Üstelik misafirlerime ikram edeceğim için hemen tükenecek hem ziyan olmayacaklar hemde gözümün önünde ye beni der gibi bakmayacaklardı.Üstelik ezmeleri kullanmasamda tatlıyı misafirlerim için yapacaktım ve fındık fıstık ceviz vb bişey kullanacaktım.Dolayısıyla tasarrufta etmiş bir taşla birkaç kuş vurmuş oldum.



Malzemeler:


Baklavalık yufka


250 gr margarin yada tereyağı(eritilmiş)


Fındık ezmesi dilediğiniz yoğunlukta(yada fındık veya ceviz içi)




Şerbet Malzemesi:
1 tepsi için:

3 su b.şeker


3 su b.su


1/2 limon yada suyu



Yapılışı:


Yufkayı iki kat olarak serin.Benim için ideal kalınlık bu.Siz daha kalın isterseniz 3 yapraktan yapabilirsiniz.Yada tek yaprak.Margarin. kaşık yardımıyla dökün ve fırça ile her yerine yayın.Fındık ezmesini yayın.Fındık ezmesi ıslağımsı olduğu için zor dağılır.Bunun için ezmeyi iki avucunuzun ayası ile ufalayarak yufka üzerinde gezdirerek yayabilirsiniz.Oklavaya yufkanızı sarın.Kolay sıyırabilmek için sarmadan yufkanın ilk kısmını birkaç santim katlayınki oklavaya ezmeler yapışmasın.Oklava direk yufka ile temas etsin.Sarınca elinzile büzüştürün ve yufkayı oklavadan çıkarıp yağlanmış tepsiye yerleştirin.Tepsiniz dolana kadar aynı işlemi uygulayın.En son kalan yağı tatlının üzerine gezdirin ve üzeri kızarana dek pişirin.


Şerbeti hazırlayın ve sıcak tatlının üzerine sıcak(kaynar değil) şerbeti gezdirin.Birkaç saat sonra servis yapılabilir.Bir gün sonra olursa daha iyi olur.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tatlı muhteşem gözüküyor nasıl canım çekti yaa:)