Madımak Yemeği

Madımak mevsimi geldi çattı.Bir Sivaslı olarak bloğuma madımak tarifi eklememek çok ayıp olur doğrusu.Evelik, yemlik,madımak,badıç,kuzukulağı,kangal(kengel) bunlar bizim diyarların meşhur otlarıdır.
Madımak çok farklı şekillerde pişirilir.Sucuklu,yoğurtlu,pastırmalı,çemenli,etli yapılabilir.Haşlanarak yada kavrularak pişirilebilir.Ben bugün az kavurarak pişirdim.

Malzemeler:
1/2 kg madımak
1 kuru soğan
1 kaşık salça
sıvıyağ(ben 1/2 çay b kullandım)
1/2 çay b.ince bulgur
tuz
sıcak su

Yapılışı:
Madımakları iyice yıkayın ve bıçakla ince ince doğrayın.(Ben robotta çektim.)Bıçakla doğradığınızda kök kısımlarını keserek ayıklarsanız iyi olur.Tencereye yağı alın soğanı ekleyin ve karıştırın.Salçayı ekleyip karıştırın.Kıydığınız madımaklarıda ilave edip kavurun.Biraz kavrulunca sıcak suyu(az et suyum vardı ondan ekledim ben),bulguru ve tuzu ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakın.20,30 dk sonra yemeğiniz hazırdır.
Madımakları bıçak ile doğradığınızda biraz iri kıyım olacaklardır.O vakit ince bulgur yerine normal bulgurda kullanabilirsiniz.Hatta bizim oralarda bu yemek çoğu kez buğday yarması ile pişirilir.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum: